Eerste week maleisië - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Ilona Warmerdam - WaarBenJij.nu Eerste week maleisië - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Ilona Warmerdam - WaarBenJij.nu

Eerste week maleisië

Blijf op de hoogte en volg Ilona

05 November 2014 | Maleisië, Malakka

Het is alweer bijna een week geleden dat ik ben vertrokken. De reis naar Kuala Lumpur ging prima heb helaas niet zo veel kunnen slapen in het vliegtuig als ik had gewild. Hostel vrij makkelijk gevonden in de grote stad. Kwam daar tegelijk aan met een duits meisje svenska na onze spullen gedropt te hebben zijn we samen de stad gaan verkennen. Rond gelopen in the golden triangel oftewel het nieuwe KL met grote shopping malls en enorme gebouwen. Een bezoekje gebracht aan de twin towers een bekend gebouw hier. Daarna weer terug gelopen naar ons hostel aangezien ik nu ruim 24 uur op was ben ik maar eens een bed gaan opzoeken in mijn kamer zonder ramen maar wel met airco. Aangezien het hier vrij warm en vochtig is is dat erg lekker!

Na een redelijke nacht geslapen te hebben zijn we weer de stad in gegaan naar china town en omgeving geweest daar lekker rondgekeken en veel gelopen naar een park wat meer een heuvel is met groen en een weg erover heen. het orchideen park bezocht en daar geschuild tegen een goeie regen bui. Daarna een bezoek gebracht aan de televisietoren en daar een mooi uitzicht gehad over KL. Savonds een bezoekje gebracht aan foodstreet om een hapje te eten. Er zitten hier allemaal eet tenten die die met hun terras op de weg zitten en iedereen probeert je over te halen om bij hun te eten.

De volgende dag was het plan om naar buta caves te gaan we vernomen dat er nog een paar mensen van het hostel daar heen gingen en zo zijn we met zijn vijfen een bezoekje gaan benen aan buta caves. Als je daar aankomt is het best indrukwekkend met de lange trap en het grote standbeeld maar als je eenmaal in de grot bent dan valt het een beetje tegen. Heel KL is best schoon je ziet geen kauwgom op de grond of papier rond slingeren maar de heilige plek van de caves daarentegen is best vier en rommelig. Omdat er niet heel veel te beleven was maar weer snel terug gegaan naar de stad om nog maar weer wat meters af te leggen .

De laatste dag Kl doorgebracht in een stadje net er buiten waar alle ministeries zitten daar vooral moskee bezocht en dan mag je als vrouw altijd een heel mooi gewaagd aan dat alles een beetje bedekt. Vooral lekker warm met dit weer.

Daarna ben ik met roman verder getrokken met de bus naar Melaka een stadje waar nederlandse geschiedenis ligt. het is niet zo groot en op onze dag van aankomst hebben we het meestal al gezien. Door het hostel werd ons een tour aangeraden de volgende dag dus dat hebben we dan maar gedaan was erg interessant om wat over de geschiedenis te horen van de stad en hoe de nederlanders een rol daarin hebben gespeeld. Daar nog een nederlandse jongens ontmoet en zijn we met zijn drieen middags op de fiets door de stad geweest was erg leuk maar ook lastig met het links rijden en heel veel eenrichtingsverkeer.

Vandaag een lekker dagje voor mezelf beetje relax aan doen op het heerst van de dg in het hostel voor de ventilatie doorbrengen en een beetje rondneuzen in de winkeltjes hier. en dan pak ik morgen de bus naar ipoh om vervolgens de cameron highlands in te gaan.

• 10 November 2014 - 09:35

Jookje:

Ilooooonn, super leuk voor je en direct al gezellige mensen om je heen. Veel gelopen en al veel gezien. Zo zal het de gehele reis zeker zijn.
    Kijk met veel plezier uit naar je volgende reisverslag.
    Warme groet
    Jookje en Jan

• 12 November 2014 - 14:14

Jac:

Goed om te horen dat alles zo lekker soepel verloopt. Het klinkt zoals ik het had verwacht, maar je moet het nog wel ( zelf) doen. Of te wel; ga zo door en geniet!! Jac.