Van zuid naar noord Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ilona Warmerdam - WaarBenJij.nu Van zuid naar noord Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ilona Warmerdam - WaarBenJij.nu

Van zuid naar noord Thailand

Blijf op de hoogte en volg Ilona

07 December 2014 | Thailand, Chiang Mai

Van langkawi de boot gepakt naar koh lipe een klein eilandje in thailand. De boot tocht duurde ongeveer ander half uur. Waar we in langkawi gewoon aan de pier konden instappen was er op koh lipe geen stijger en werd je met longtail boots naar het strand gebracht. Niemand had natuurlijk verteld dan je van af die boot toch ook echt nog in het water moest springen. Sta je daar met je dichte schoenen aan die dus maar snel uitgedaan en in het water gesprongen. Daarna op zoek naar mijn paspoort want die hadden ze al vast ingenomen voor immegration dingen. Paspoort opgehaald en de juiste stempels gekregen zodat ik thailand in kan. Toen de volgende opgave een hostel vinden. Aangezien koh lipe niet zo groot is hebben ze geen hostels dus kwam ik in een soort resort te recht. Beetje aan de duren kant maar ik had hier wel mijn eigen hutje met badkamer wat ook wel lekker is voor een keer. Hier 2 dagen op het strand gelegen want veel valt er niet te doen eiland bestaat uit een straat.

Besloten om door te reizen naar koh phi phi een hoop goede verhalen gehoord over dit eiland. Om er te komen moest ik wel een bootreis van 8 uur ondergaan maar ja je moet iets. koh phi phi was idd een wat groter maar ook een erg toeristische eiland. Ik had een hostel aan het strand midden in de party zone. 's avonds trilde je bed nog mee op de bas. Helaas was ik nog steeds een beetje ziek dus dit was niet het ideale hostel om op tijd naar bed te gaan. Maar oordoppen helpen voor een groot deel wel mee. Volgende dag het eiland verkent en beetje rondgelopen en naar het vieuwpoint geklomen wat een heftige klim was maar wel mooi uitzicht over het eiland. De dag daarna maar een boottrip gedaan waarbij ik heb gesnorkeld tussen hele mooie vissen en naar het beroemde maya bay ben geweest.

Na koh phi phi was het tijd voor het vaste land van Thailand namelijk Krabi. Een klein stadje waar niet heel veel te doen is maar wel een leuke night market is. Ook hier maar weer een boot tocht gedaan langs verschillende eilanden. Maar al de eilanden beginnen nu wel op elkaar te lijken. Ben wel een beetje klaar met al die stranden. Ik had nog een dagje en krabi en ben samen met een hostel genootje naar de tempel gegaan beetje buiten de stad. Hier hebben we 1234 traptreden opgeklomen naar een groot buddha beeld en uitzicht over krabi. Was een heftige klim maar het was het waard. S'avonds had ik mijn vlucht naar Chiang mai die natuurlijk weer vertraging had opgelopen waardoor ik rond 1 uur snachts bij mijn hostel aankwam.

Hier in Chiang mai is de temperatuur ietsje lager en de luchtvochtigheid is ook niet zo hoog dus dat maakt het prima weer om lekker door de stad te lopen. Eindelijk weer tijd om wat cultuur te snuiven. Je hebt hier heel veel tempels in het oude stad gedeelte dus de eerste dag maar gewoon lekker rondgelopen. Volgende dag tempel bezocht op de berg net buiten de stad weer een goeie toeristische atractie maar het was ook wel erg mooi.
De volgende dag vertrokken op een trektocht voor twee dagen vanuit het hostel. Eerst naar een olifante kamp gegaan waar we op olifante gereden hebben en ze gewassen hebben. Daarna een hike van 3 uur de berg op naar een Karen Village. Om vervolgens nog een uurtje te lopen naar ons kamp bij de watervall. Hier was een hut waar we in sliepen en werd voor ons gekookt. Savonds hebben we lantarens de lucht in gelaten wat een mooi gezicht is. De volgende dag weer een tocht gemaakt om de berg af te komen. En als afsluiter zijn we op een bamboo vlot een stuk van de rivier afgedaald. Het was een super leuke trip en ben blij dat ik hem gedaan heb. Was ook een gezellige groep om de trip mee te doen.

De volgende dag had ik een Thaise kookcursus om allemaal verschillende thaise gerechten te koken. Dit was erg leuk maar natuurlijk ook weer veel te veel gegeten. Mijn maag vond al die verschillende gerechten wat minder leuk dus helaas de avond door gebracht op het toilet. Gelukkig heb ik vandaag een rustige dag ingepland en kan ik van alles bij komen en vanavond nog naar wel bekende zondag nightmarket hier in het oude centrum. Om morgen verder te reizen naar een kleiner relaxd dorpje Pai.

  • 09 December 2014 - 08:16

    Ester Falkena:

    Hoi Ilona,

    Leuk om zo mee te leven, het doet me weer denken aan mijn Thailandreis. Pai was inderdaad erg relaxed. Staat de Bebop er nog?! Heel veel plezier nog, voorzichtig met eten en geniet ervan!

    Groetjes Ester

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Ilona

Actief sinds 24 Aug. 2014
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 10747

Voorgaande reizen:

05 December 2016 - 01 Februari 2017

Indonesie

29 Oktober 2014 - 30 Januari 2015

Rondreis door zuid-oost azië

Landen bezocht: