Eerste week in Indonesië - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Ilona Warmerdam - WaarBenJij.nu Eerste week in Indonesië - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Ilona Warmerdam - WaarBenJij.nu

Eerste week in Indonesië

Door: Ilona

Blijf op de hoogte en volg Ilona

13 December 2016 | Indonesië, Bandung

Daar stond ik dan op Schiphol klaar voor mijn reis. Mijn eerste vlucht bracht mij naar Doha een enorm vliegveld daar vloog ik om plaatselijke tijd 3 uur snachts verder naar Jakarta. Op beide vluchten was de stoel naast me leeg wat het comfortabeler maakte, redelijk kunnen slapen op de tweede vlucht. ik landen om 15:00 plaatselijke tijd terwijl het voor mijn ritme sochtends vroeg was. Opgehaald op de airport door mijn hostel wat erg fijn was. Met de auto de chaos in van Jakarta na een uur door alle Traffic jams eindelijk bij het hostel. Daar bleek ik de eerste twee nachten mijn kamer niet te delen met andere wat erg plezierige was vanwege de toch wel redelijk aanwezig jetlag.

Na een halve nacht ben ik Jakarta gaan verkennen Kota was de plek waar ik als eerste heen moest. Het valt me al gelijk op dat er af en toe toch wel Nederlandse namen op gebouwen staan.
Na een rondje over het plein mijn weg gezocht naar het maritieme museum. Ik sta nog niet bij de ingang of er komt al iemand naar me toe om te vragen waar ik vandaan kom als hij er achterkomt dat ik uit Nederland kom gaat hij over in het Nederlands. Hij neemt me mee op een tour door het museum en daarna stap ik achter op de brommer voor een tour door de oude haven. Hier houd het echter niet op hij lijdt me gelijk langs de hoogte punten van Jakarta en dropt me op mijn wens af bij het nationaal monument. Dit is een groot park met monument aangezien ik nog erg aan de warmte moet wennne zoek ikhier even de schaduw op.

Ondertussen heb ik al gemerkt dat ik als blanke dame erg wordt aangekeken en ik kijk er dan ook niet van op als er mensen naar me toe koken voor een foto met mij. Soms merk ik dat ze stiekem een foto van mij maken ik vind dat vervelender dan dat ze het even komen vragen dan vind ik het geen probleem. Ondertussen ben ik ook maar selfies gaan maken met de mensen die met mij op de foto willen eens kijken met hoeveel selfies ik thuis kom!

Omdat ik op een dag eigenlijk alle highlits van Jakarta heb gezien en ik nog een dag heb besluit ik maar eens de malls op te zoeken en de airco. Na wat rond geneusd te hebben pak ik de bus terug naar kota. Hier besluit ik om op het plein te gaan zitten om een beetje te kijken naar het toerisme op het plein. Maar ik kom er achter dat er weinig rust te vinden is ik wordt overvallen door studenten die op de foto willen of een Engels praatje willen houden. Ik leg me er bij neer en het is ook wel grappig om te zien hoe nerveus sommige zijn. Uiteindelijk besluit ik dat het mooi is geweest en ga ik terug naar mijn hostel.

De volgende dag vertrek ik naar Bogor waar ik met een locale gids Agus heb afgesproken voor een tour van drie dagen. Maar eerst breng ik in bogor nog een bezoekje aan de botanical garden. Ik meet sochtends met agus en we vertrekken richting de bamboe hut maar eerst gaan we nog even langs een gongmaker, tofumaker en de poppen maker. Bij de poppenmaker mag ik nog even een masker schilderen. Daarna rijden we op de motor verder de bergen in. Smiddags hikken we van de bamboehut naar de waterval waar je kan zwemmen. Echter onderweg gaat het heel erg hard regenen dus zwemmen is niet nodig ik was al doorweekt voor we er waren en een poging om mijn schoenen droog te houden was ook overbodig. Helaas is niet alles heel gebleven en ben ik uit mijn broek gescheurd. Dit was echter de enige langebroek die ik mee heb bij deze tocht dus dan maar kou leiden in mijn korte broek!

De volgen de dag maken we een tocht van totaal negen uur. We klimmen ruim 4 uur naar de krater dwars door het oerwoud. Het pad is smal blubberig en glad als ik dacht schoon te blijven dan kan ik dat snel vergeten. Na de krater dalen we weer af maar dit is ook lastig met veel blubber. Ik zak af en toe weg in de modder maar glij gelukkig niet echt uit dankzij de hulp van agus en de gids! Na een lange afdaling gaan we naar de warmwaterbron waar ik even een warm bad neem om een pogi g te doen om alle modder van mij af te krijgen! Daarna vergt nog een laatste klim terug naar de bamboe hut! Moe en voldaan staat er weer een heerlijke maaltijd en zal ik lekker slapen. Dan is het alweer tijd om terug te gaan na een rustige ochtend stapnik weer achter op de motor om de tocht terug te maken naar Bogor daar overnacht ik om vervolgens de trein naar Bandung te pakken.

Ik zit nu in Bandung in een hostel met warm water dus heb eindelijk weer eens uitgebreid gedoucht een koude douch is toch minder uitnodigend om je haar te wassen! Morgen hier maar eens rondneuzen en kijken of ik nog meer mensen tegen kom die een woordje Nederlands kunnen wat erg grappig blijft omdat je het niet verwacht! Ook ben ik hier de helft van de tijd hè Mister aangezien ze geen idee heb dat dat mannelijk is maar ja ik blijf gewoon lief lachen en loop rustig door. Ook krijg ik het oversteken weer onder de knie hier in de chaos moet je gewoon overstekken en zorgen dat ze je voor laten gaan! Al met al vermaak ik me prima en ben ik benieuwd wat er nog op mijn pad komt

Tot later

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bandung

Ilona

Actief sinds 24 Aug. 2014
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 10745

Voorgaande reizen:

05 December 2016 - 01 Februari 2017

Indonesie

29 Oktober 2014 - 30 Januari 2015

Rondreis door zuid-oost azië

Landen bezocht: