Halverwege mijn reis in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ilona Warmerdam - WaarBenJij.nu Halverwege mijn reis in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ilona Warmerdam - WaarBenJij.nu

Halverwege mijn reis in Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Ilona

18 December 2014 | Thailand, Bangkok

Ik ben nu anderhalve maand op weg en heb het nog steeds erg naar mijn zin! Thailand is een prachtig land en prima om alleen door heen te reizen! Je ontmoet zoveel leuke mensen in de verschillende hostels. Wat ik in de anderhalve maand heb geleerd is dat het me nu echt niet meer uitmaakt welk kussen ik heb of hoe hard het matras ook is ik slaap wel. Thuis had ik daar altijd moeite mee om niet in mijn eigen bed te liggen. Het enige waar ik nog niet aan kan wennen is als iemand ligt te snurken in de kamer maar gelukkig heb ik daar oordoppen voor :).

Na Chiang mai ben ik vertrokken naar het rustige en ontspannen Pai. Om daar te komen moet je wel een goeie bergrit maken met wel geteld iets meer als 700 bochten. Ik was benieuwd of mijn maag dit ging houden aangezien ik twee dagen daarvoor nog ziek was geweest. Maar op wonderbaarlijke wijze geen problemen gehad met de bochten. Heb gemerkt hier dat ik niet zo last heb van wagen ziek of zee ziek dus dat is heel erg fijn! Pai zelf is niet zo groot en dus ook niet zo veel te bleven. Savonds op de night market een sloveens meisje ontmoet en besloten om samen de volgende dag een scooter te huren en de omgeving rond Pai te gaan verkennen. Dit was een erg leuke trip met zijn tweeen aantal watervallen bezocht en de witte buddha op de berg.

De volgende dag zijn we samen naar Chiang Rai gereist eerst wilde we rechtstreek maar die bus bleek al vol dus dan maar de iets langere optie maar wel goedkoper dit betekende dat we eerst weer terug naar Chiang mai moesten. Dit waren dus weer die 700 bochten naar beneden. Helaas had ik nu de pech dat een aantal van mijn mede passagiers niet zo goed tegen die bochten konden van de 10 personenen zijn er uiteindelijk 3 wagenziek geworden. In chiang mai uiteindelijk de volgende bus gepakt naar Chiang Rai.

Chiang Rai staat vooral bekend om de prachtige witte tempel net buiten de stad deze hebben wij dan natuurlijk bezocht en hij is adembenemend mooi. Het valt niet te beschrijven door dat hij wit is en ingelegd met een heleboel kleine spiegeltjes is het net een plaatje uit een sprookjes boek!. Na de witte tempel de zwarte tempel bezocht die ligt aan de andere kant van de stad en is totaal anders. Wij hadden een low budget dagje dus vooral de plaatselijke bus gepakt, heen is dat vrij makkelijk want hij vertrekt van het bus station maar terug is het hopen dat je er een op de grote (snel) weg aan kan houden om je weer terug te brengen. Het is ons gelukkig beide keren gelukt.

Aangezien ik binnen een week in bangkok moet zijn om Bernadette van het vliegveld af te halen werd het tijd om naar het zuiden te gaan. Om niet een hele lange dag in de bus te moeten zitten naar Sukhothia heb ik besloten om in Lampang een nachtje te overnachten. uiteindelijk was hier niet zo veel te beleven dus maar goed dat ik hier een nachtje bleef. Daarna doorgereist naar Sukhothia waar ik een aantal dagen zou verblijven om de oude stad te bezoeken. Ik logeer in new sukhotia dat is 18 km verwijderd van de oude stad. Je neemt een soort busje die er een half uur over doet om bij de oude stad te komen. Daar heb ik een fiets gehuurd want dat is de besteen goedkoopste manier om het gebied te verkennen aangezien het uit een aantal delen bestaat. Ik heb twee dagen rond gefiets in Sukhotia en het is prachtig mooie oude ruines van de tempels en het ligt ook nog in de natuur. Het hier twee dagen heerlijk genoten van alles.

Na Sukhothia was het toch echt tijd om naar Bangkok te gaan dit was een lange rit van 7 uur in de bus en dan ben je nog niet helemaal in het centrum van de stad. Maar uiteindelijk mijn hostel gevonden en blijkt er een nederlandse jongen in mijn kamer te verblijven dus met hem en een mexicaanse vriend de stad in gegaan. Was wel handig iemand die al een beetje de weg weet met de metro en hoe het hier werkt in de grote stad! Heb een gezellige avond gehad en wat tips en trucs opgestoken wat je wel en niet moet doen. Na een kort nachtje vroeg opgestaan om mijn visum voor Vietnam te regelen. Toen ik eindelijk na een lange wandeling de ambassade had gevonden was het daarna zo gepiept moet allen over twee dagen weer terug komen om hem op te halen maar ja het is niet anders. Daarna was het tijd om een stukje van Bangkok te verkenen. De touristisch attractie laat ik nog even achterwegen om die samen met Bernadette te gaan bezoeken.

Aangezien ik nog niet alles van Bangkok wilde zien heb ik besloten om een dagje naarAyutthaya te gaan dit is een stad buiten Bangkok met ook een oud gedeelte met ruines van tempels die verspreid liggen. Je betaald 15 bath voor de trein dit is nog geen 20 cent en dan heb je een trein rit van twee en een half uur. Het is niet de meest onstpannende trein maar je zit tussen de locals dus er valt genoeg te zien en te beleven. Een middagje in Ayutthaya rond gefiets was wel leuk maar na Sukhothia was het wel iets minder maar prima om zo als dag trip te doen.

En dan is het morgen tijd om Bernadette op te halen van het Vliegveld om dan gezellig ruim twee weken samen te gaan reizen! Ik ben benieuwd hoe dat gaat zijn aangezien ik vooral ook gewend ben om in mijn eentje dingen te ondernemen maar het is wel leuk om een stukje van mijn reis met iemand te delen. En een voordeel is er sowieso er is iemand aanwezig die een foto van mij kan maken in plaats van een poging om een leuke selfie te maken.

Ik wilde graag nog wat foto's uploaden maar op een of ander manier kan deze computer geen usb of ander schijven lezen dus kan ik niks uploaden. Dus als er weer een hostel met een computer is zal ik proberen wat foto's er op te zetten als impressie.

Fijne feestdagen allemaal!
(Het is dat hier alle kerstversiering verschijnt maar omdat het zo warm is heb ik nog helemaal geen echt kerst gevoel maar het begint te komen!)



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Ilona

Actief sinds 24 Aug. 2014
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 10760

Voorgaande reizen:

05 December 2016 - 01 Februari 2017

Indonesie

29 Oktober 2014 - 30 Januari 2015

Rondreis door zuid-oost azië

Landen bezocht: