Laatste twee weken van Maleisie - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Ilona Warmerdam - WaarBenJij.nu Laatste twee weken van Maleisie - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Ilona Warmerdam - WaarBenJij.nu

Laatste twee weken van Maleisie

Blijf op de hoogte en volg Ilona

19 November 2014 | Maleisië, Langkawi Islands

Sorry voor de spellingsfouten van mijn vorige bericht maar ik heb hem geschreven op mijn telefoon wat het soms toch erg lastig maakte. Deze is geschreven op de computer dus hopelijk met een stuk minder spellingsfouten.

Na een relaxde laatste dag in Melakka ben ik alleen verder gereisd naar Ipoh. In eerste instantie wilde ik er twee nachtjes blijven maar heb er toen toch voor gekozen om er een nachtje te blijven en daarna door te reizen naar de Cameron Highlands. In Ipoh was namelijk niet zo veel te beleven. Dus de volgende dag de bus gepakt naar de cameron highlands. Dit was een slingerende bus reis de berg op. Het grappige hier van de bus is het vervoerd niet alleen mensen maar het neemt ook spullen mee voor mensen boven of dit helemaal legaal is weet ik niet. Maar zo af en toe moest er gestopt worden om een pakje de bus uit te gooien of werd er een pakje mee gegeven voor een dorp verderop. Eenmaal in de Cameron Highlands zie je een heleboel kasse bouw maar vooral ook een heleboel aardbeien. Iets wat heel bijzonder is maar mij als Nederlander zijn aarbeien de normaalste zaak van de wereld natuurlijk. En wat het nog grappiger maakt is dat de aardbeien planten die ze hier laten groeien uit Nederland zijn gehaald. Eenmaal in Tanah Rata aangekoen een hostel opgezocht. Aangezien de dorm al vol was een kamer voormezelf gekozen aangezien het net zoveel was als een andere dorm. 's avonds was ik ook erg blij dat ik mijn eigen kamer had aangezien ik een beetje ziek geworden was. Na de eerste dag in de highlands had ik nog geen thee plantage gezien waar ik toch echt voor gekomen was dus de volgende dag maar een wandelingetje de berg afgemaakt naar een thee plantage. Aangezien ik geen zin had om weer 40 min berg op te lopen in de regen ben ik maar gaan liften en binnen een paar minuten opgepikt door een belgische koppel en zo weer afgezet in tanah rata wat erg fijn was. De volgende dag ben ik een tour gaan doen naar het hoogste punt met prachtig uitzicht het mossy forrest in geweest en een mooie thee plantage bezocht. Was een zeer geslaagde dag.

Na de Cameron highlands ben ik verder gereisd naar Penang, Georgtown. Weer terug naar de warmte wat ook wel weer een beetje lekker was. Hier ben ik 5 dagen gebleven een hoop gezien van de stad en ook een hoop leuke mensen ontmoet hier. Samen met een wat ouder dame een trekking gedaan door het nationaal forrest naar een heel mooi strand waar we ook wat kleine schildpadjes hebbn gezien. Een hoop gezweet die dag maar het was het waard. Daarna nog een dagje lekker door de stad gestruind voor ik de ferry naar langkawi heb gepakt.

Op langkawi met Sjoerd afgesproken die ik in Penang had leren kennen hier aangekomen had hij ook kennis gemaakt met nog een nederlands meisje en een duitse jongen was een erg gezelig groepje. Zijn met zijn 4e een mangrove tour gaan doen. Hier heb ik zwemmende apen gezien en eagels en een hele hoop krabben in de modder. Was een leuk dagje uit. De dag ernaa ben ik met Sjoerd een tour gaan doen op de scooter om het eiland te bekijken eerst wilde we allebij op een eigen scooter maar omdat ik nog nooit op een scooter had gereden kreeg ik er geen een mee. Daarin tegen werd wel gezegd dat sjoerd het me wel mocht leren. We hebben lekker rondgetourd en het laatste stukje heb ik gereden snap nog steeds niet waarom hij zo moeilijk deed want zo moeilijk is scooter rijden helemaal niet. Helaas zit ik nu nog een paar dagen vast op langkawi omdat ik weer ziek ben geworden. Nadat ik me weer goed voel ga ik naar thailand naar Koh Lipe om vervolgens door te reizen naar Koh Phi Phi dit moeten beide ook erg mooie eilanden zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Langkawi Islands

Ilona

Actief sinds 24 Aug. 2014
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 10784

Voorgaande reizen:

05 December 2016 - 01 Februari 2017

Indonesie

29 Oktober 2014 - 30 Januari 2015

Rondreis door zuid-oost azië

Landen bezocht: